Förbannade dag

Idag har det verkligen inte varit min dag alls.. Det började med att jag somnade igår med en papperstuss i näsan för den bara rann hela tiden. Verkligen jättekul. Sen på morgonen hade det inte slutat rinna så jag snöt upp allt papper som fanns i hela lägenheten. Sen tog ju det slut och jag fick gå ner och köpa mer. Efter det fick jag svinont i magen och fick gå på toa två ggr. Och just idag skulle vi åka till skarsnuten på kick-off (har varit ledig idag) så vi gick ut för att gå på bussen som skulle ta oss till Hemsedal. När vi kommer ut så ser vi bussen åka iväg.. INNAN DEN SKULLE. Kanske en minut tidigare men va fan, då hade vi fan hunnit om den stannat en minut till. Störigt värre. Skickar sms till chefen att vi kan komma in med en senare buss. Vi går in så länge, sen går vi ut 10 minuter innan skibussen ska komma bara för att vara säkra denna gång. Tror ni bussen kom lr? EEH NAE! Då skriver jag sms till chefen att bussen inte kommit. Direkt efter det, innan jag hunnit fått svar från henne, så dör min mobil. Den har ju varit knäpp under en längre tid nu och den började blinka o ha sig o bara lägga av. Liksom där stod vi o inte fatta va vi skulle göra o allt var åt helvete o svinkallt ute med! Vrålförbannad var jag. Vi gick in och tänkte att vi skulle skita i det, för vi kunde ju inte ringa till chefen lr någonting. Så hör vi ngn skrika hej där nere. Då var det polacken Joanna som skulle komma o hämta oss i Hemsedal som hade åkt ända hit till Tuv för att hämta oss. Fan va snällt alltså. Det var btw samma polack som jag hade som boss första dagen. Nu var hon betydligt snällare och bättre än då. Tycker mer om henne nu.

På Kick-off:en var det trevligt. Vi fick lite papper och karta på hur lägenheterna ligger som vi städar, och en namnbricka. Mycket proffsigt ;) Vi fick även pizza från Peppes Pizza, där Viktor förövrigt jobbar. Mycket god pizza ska tilläggas. Tjockare botten än vi har hemma, men helt klart god. Fick veta att vi skulle vara lediga imorgon så det kanske blir ngt åk i backen efter att vi hämtat liftkorten som vi går gratis av jobbet. Tror att liftkortet för hela säsongen annars kostar runt 5 tusen om jag inte minns fel. Därför är det extra najs att få dom gratis!

Nu har jag bestämt mig för att göra den här dagen till ngt bättre. Därför blir det lite vänner och bra musik nu resten av kvällen. Kanske drar på ngn bra film sen på slutet, får se.
Puss och kram!

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:



Trackback
Totalt:
Idag:
Online nu: