Hello Sweden!

Här i Norge är det kallt och mycket snö ute, kanske 15 minus ute idag. Har typ världens finaste utsikt här från vår lägenhet. Ligger i en dal med berg runt om, med snö på. Jättefint! Ska försöka ta lite bilder senare. Fick åka hem från jobbet idag innan jag ens hann börja. Mådde verkligen inte bra idag. Vaknade och var helt genomförskyld och ont i halsen, sen efter ett tag fick jag ont i magen me, och värre blev det under den guppiga resan upp till jobbet. Elisabeth frågade direkt hur jag mådde för hon såg att jag mådde dåligt. Så det var bara o sätta sig i bilen o bli hemskjutsad direkt. Måste få vila lite känner jag, gick lite för fort o börja jobba direkt morgonen efter man kom. Men så blir det när man är dum nog och tror att man är typ superwoman lr ngt och kan allt.

Om jag ska berätta lite om jobbet så kan jag väl säga att första dagen inte var speciellt bra. Kom dit och fattade typ inget, det kom en tysk (som vi kallar för norsken, för vi trodde han var det). Han berättade då, på jättebra norska, att vi skulle dela upp oss. Och jag hamnade först med en tysk och fick stryka lite gardiner, soft tänkte jag! Hon kunde förövrigt också norska, lite grann. Men gardinstrykandet varade ju inte ngn längre stund. Sen bad hon mig hämta ngt som jag inte fattade vad det var. Men det visade sig vara typ kuddar och täcke. Efter att vi samlat ihop allt så skulle vi ner till en stuga och lägga på underlakan och lägga täcke och kuddar på alla sängar. Det var heller inte speciellt ansträngande. Men sen så skulle hon tydligen iväg och följer mig till en annan stuga. Så lämnar hon mig bara där tillsammans med typ 6 stycken polska tjejer + en unge! Så kom det en polsk tjej som typ bossade över allt och alla (även hon som var mamman till den där ungen, tror jag iaf) Hon kunde lite norska, men det var ingen skön dialekt hon fick på den iaf. Fattade inte så mkt av vad hon sa. Och hon fattade mig typ ännu mindre. Så var det någon gång som hon inte fatta vad jag sa, så sa hon "du kanske kan prata engelska med henne" typ. Så pekade hon på en annan polsk tjej, som tydligen skulle kunna engelska. Jadu, vart hon hade lärt sig engelska vet inte jag, för hon förstod ju inte vad jag sa och hon kunde ju knappt prata på engelska heller. Så det var ju toppen! Kände mig grymt ensam, kunde inte prata med ngn. Var nära på att börja tjuta flera ggr. Speciellt när dom gav mig 2 sovrum plus ett allrum, att städa helt själv. Då hade dom inte ens visat hur jag skulle göra. Det enda dom hade visat var hur jag tvättade fönstren, och dessutom med en dålig handduk som luddade av sig. Men det var ingen idé att säga till dom ens så jag sket it. Vill dom att jag ska torka med den handduken så äre bäst att göra det. Om vi ska återgå till den där ungen, som jag vet att ni är så nyfikna på, så kan jag berätta att hon satt och kollade på tv och lekte med sina ponnys och barbies mitt i allting. Där vi städade liksom.. verkade hel j, ja konstigt alltså.

Daniel och Viktor fick vara med en tysk, som varken kunde engelska, norska eller svenska. Med andra ord kunde han bara tyska.. Så det tyckte Daniel var jättekul, speciellt när Viktor skulle dra till sitt andra jobb, och Daniel fick vara själv med tysken. Dom monterade upp typ toaletthållare inne i badrummet i nya lägenheter. Kändes ju jättebra, ingen utbildning lr ngt alls. Bara börja borra i kakel o sånt utan att kunna ngt. Den där tysken verkade inte veta vad han gjorde heller iofs. Jaja, hoppas det går bättre för dom idag iaf. För nu innan jag åkte från jobbet igen så fick vi veta att Daniel skulle vara med tysken idag igen. Stackars han tänkte jag! Men nu skulle Viktor vara hela dagen så får hoppas att dom får jobba lite ihop. För Viktor skulle tydligen vara med ngn vaktmästare, norsk sådan.

Aja, håller tummarna för dom idag iaf så får jag ta hand om dom när dom kommer hem igen. Nu ska jag vila och titta på Madagaskar Escape 2 Africa, den verkar störtskön :)
Men först blir det lite pulverkräm!
Puss på er alla :*

Kommentarer
Sandra

redan fått internet, de gick snabbt :>

låter najs där :)

Hoppasp du kryar på dej du me :)

<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3


2008-12-10 @ 13:15:52
Jennifer

Ja, alltså det fanns typ redan. Men vi vet inte om det är det som funkar. Har ngt trådlöst som funkar lite halvt. Men det funkar inte att sätta i internet-sladden så vet inte. Får fråga Elisabeth om det så vi kanske kan få lite bättre då :)

Tack så mkt! <3<3<3<3!!


2008-12-10 @ 14:07:43

Bloggadress: http://jenniferhartzell.blogg.se/
Molly

Hoppas det löser sig! Det är alltid svårt i början. Fattar de inte vad du menar så får du väl rita eller nåt? :P Det fick jag göra i Kina.. Haha!



Hälsa Daniel! Puss på er <3


2008-12-10 @ 15:13:35

Bloggadress: http://molkan.se
Marcus

Hahah låter som sköna människor!

Keep it up! Hälsa folket & krya på dig :)


2008-12-10 @ 15:31:48

Bloggadress: http://marcusjakobsson.blogg.se/
Jennifer

Molkan: Ja, bara det att det inte finns papper tillgängligt haha. Helt kört typ. Nemen pratade med chefen idag och hon sa att det bara var såhär i början, för killarna måste montera upp saker i dom nya lägenheterna som dom bygger. Men sen ska vi få vara 3 som känner varann i varje lägenhet iaf :) Ska hälsa till honom när han kommer hem snart, hälsa till folket där hemma! PUSS <3



Marcus: Jamen visst! Du skulle varit med ;D Det ska jag göra, dom slutar nu vid 4 så dom kommer om typ 30 min :)


2008-12-10 @ 15:53:48

Bloggadress: http://jenniferhartzell.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:



Trackback
Totalt:
Idag:
Online nu: