Skiing

Idag har jag och Myggan åkt massa skidor. Från 9.45 till 15.20, så rätt länge. Tog paus och åt där i mitten någonstanns, blev en hamburgertallrik för 99 norska kronor. Rätt okej pris ändå, kunde varit betydligt värre. Det gick jättebra att åka idag med, ramlade någon gång när vi körde off-pist och man kom i jättedjup snö. Det har snöat som fasen här så det är asmycket snö även i backarna. Det ligger stora drivor, rätt svårt att köra när dom inte hade pistat vissa backar. Körde någon blå och någon röd backe idag också. Inte bara gröna, wey :D Riktigt roligt var det!

Var astrött när vi kom hem så vi gick ner o handlade våra 6 liter juice och gick och lade oss. Nyss gick vi upp och Myggan skulle dra iväg på kvällsåkningen vilket jag absolut inte orkar. Det fick räcka med ca 5 timmars åkning idag.

Måste säga att jag diggar Norges busstider och så. Skibussen skulle kommit fem i 6 här nere nu, men nu är den 3 minuter över 6 och den har fortfarande inte kommit. Ibland heter dom inte den siffran som dom ska o ibland får man vänta nästan en halvtimme, och ibland kommer inte bussen alls.. För dom som är beroende av bussen är det inte speciellt roligt. Fy skäms Norge.

Btw så kom skibussen nu, kl 18.07.. Riktigt försenad! Man börjar störa sig riktigt mycket på det, det är liksom 5 minuter mellan skisenter (vet att det är konstig stavning men det heter så här, blir liksom fel om jag skriver med c), och här så fattar inte varför den kan vara så sen.

Har skickat mail till chefen på Bokia, hoppas jag får sommarjobb där i år igen! Skulle vara asroligt, längtar tillbaka dit :/

Puss o kram

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:



Trackback
Totalt:
Idag:
Online nu: