Vill bli frisk

Idag blev det o dra upp o jobba. Fick lite sovmorgon iaf, till kl 12. Elisabeth hade sagt att Viktor inte fick vara hemma om det var ngn annan som skulle vara det. Om ngn var sjuk så var han tvungen att jobba, och Viktor hade jobbat natt till kl halv 6 typ. Så tyckte en aning synd om honom om han skulle vara tvungen att gå upp o jobba igen. Så fick pallra mig till jobbet sådär lagom hostig o hängig. På jobbet kunde jag knappt andas ibland när man hade så ont i halsen. Det bara rasslar så fort man ska ta ett andetag. Hittade ett hostdämpande medel som ngn hade lämnat kvar i lägenheten som vi städade, helt oöppnad. Så det var ju bara att ta hem. Tog lite sånt när jag var på jobbet och det verkade hjälpa. Ngt danskt skit var det. Smakade typ såna röda båt-godisar som finns. Rött tjockt rinnande. Även om det var starkt och inte speciellt gott, så var det betydligt bättre än den vanliga hostmedicinen man har hemma. Usch, kommer ihåg att jag hatade den när jag var liten.

Vilade när jag kom hem iaf, var helt slut. Slocknade nog rätt så snabbt. Vill ju bli frisk nu ju! Vill åka skidor o ha kul som dom andra kan. Hatar o vara sjuk. Känns som jag har typ världens sämsta immunförsvar eftersom jag har varit sjuk lite till o från sen jag kom. Är nog för att vi är 9 personer i samma lägenhet, o baciller som man inte är van vid flyger omkring. Nu e jag trött på o vara sjuk iaf. Snart strejkar jag!

Massa kramar till alla som e sjuka där hemma.
Puss!

Kommentarer
carina

hoppas att du blir bra av det danska skiten du hittade det kanske är något dunder som gör nytta.Du kanske skulle behöva få penecillin så du blir av med skiten du går och drar på.Alla hälsar till er .


2009-01-01 @ 23:19:35
Jennifer

Ah får hoppas att det försvinner snart. Men det känns bättre av hostmedicinen faktiskt. Så känns som att det hjälper.

Hälsa tillbaka! :)


2009-01-02 @ 11:32:41

Bloggadress: http://jenniferhartzell.blogg.se/
Marcus

Ah, de där me att de är massa olika folk i samma lägenhet bidrar nog till din sjuka ju! Endel tål inte de, men snart är du immun! haha :D


2009-01-02 @ 13:15:37

Bloggadress: http://marcusjakobsson.blogg.se/
Jennifer

Hahah ja sen lär jag vara immun mot alla människor i hela norden ungefär haha. Känns dock som att det är jag som smittar alla andra. Men så är det säkert inte ;)


2009-01-03 @ 00:52:42

Bloggadress: http://jenniferhartzell.blogg.se/
Molly

Nae precis, men nu är det i alla fall kallt här. 8 minus :P



Hoppas du blir bra snart! Puss


2009-01-03 @ 16:03:33

Bloggadress: http://molkan.se
Sandra

När du har tid ngn dag o inte jobbar så kan du o jag fixa min blogg ;)

Miss u!


2009-01-05 @ 15:31:41
Jennifer

Molkan: Nu är jag äntligen frisk igen! :) Skapligt skönt kan jag säga. Nu kan jag åka skidor och så igen ;) Riktigt roligt :) Puss



Sandra: Jag har tid idag. Ska inte göra ngt speciellt, så kan fixa lite om du vill :D


2009-01-08 @ 10:40:28



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:



Trackback
Totalt:
Idag:
Online nu: