Melodifestival och män som hatar kvinnor

Igår var jag hemma hos Anders och hade det trevligt. Jag tvingade Anders att se på andra chansen i Melodifestivalen. Jag förstår inte vad som kunde gå fel där!? Liksom det fanns bra bidrag att rösta vidare till finalen, nae istället väljer svenska folket att rösta vidare "Snälla snälla".. SNÄLLA SNÄLLA INTE! Tänkte liksom efter första duellen som Caroline Af Ugglas var med i och vann att hon måste väl ändå åka ut mot piloterna.. men inte! Herregud, förstår inte hur folk röstar, tror det är en kupp. Att folk röstar för att jävlas med tävlingen. Väldigt onödigt tkr jag. Låt dom som gillar Meoldifestivalen att kolla, dom som inte gör det behöver ju inte förstöra för oss andra, kolla bara inte på programmet istället.

Alltså all cred till Caroline, hon e väl skön på sitt sätt men tyckte inte riktigt det passade i tävlingen. Sen tyckte jag inte om hennes kläder som hon hade heller kan jag erkänna, men alla har sin egen stil. Men tycker ändå det är modigt av henne att våga stå där själv och köra sin grej. Jag hade aldrig vågat vara sådär "egen" som hon är.. och bara stå där själv och sjunga. Men tycker att Becker och dom kunde gått vidare istället. Dom var bra tyckte jag. Charmiga och roliga att kolla på, låten svängde också. Jaja, får väl hoppas på att finalen blir bättre iaf.


Idag var mamma och jag på bio, Män som hatar kvinnor. Pappa gick även på bio samtidigt men han såg en annan film, The international tror jag den hette. Men åter till våran biofilm, den var superbra! Ni som inte har sett den måste se den! Riktigt bra svensk film, spännande hela tiden, lite otäck ibland, men är man minst lika hård som mig så klarar man det där ;) Rekommenderar den varmt till alla som gillar svenska deckare. Av mig får den iaf 9/10, riktigt bra med andra ord.

Nu ligger jag i Myggans säng och kollar på något nytt tävlingsprogram, Wipe-out. Kul faktiskt, Dogge doggelito var med nyss haha, och Felix Herngren är med och kommenterar. Han e ju riktigt skön, gillar honom! Det här programmet måste jag fortsätta kolla på :)

Ha det bäst alla, ta hand om er!

Kommentarer
Ebba

ja den där kvinnan tror jag hade kommit lite fel,

på den scenen vid det tillfället passade hon verkligen inte.


2009-03-09 @ 00:42:49

Bloggadress: http://skaviligga.blogg.se/
Molly

Jag tycker att Af Ugglas var en av dem som gjorde någon nytta på scenen :P Men det är ju bara jag och mina revulotinerande tankar om att melodifestivalen kan behöva sig ett lyft.



Star Pilots eller vad de heter har ju plagierat två olika låtar i samma låt så de tyckte jag verkligen inte skulle gå vidare. Hade nog velat se Lili & Susie. Men "Snälla snälla" var nog den låten som tog tag i mig mest :P



Men men.. alla har vi olika smak ;)


2009-03-09 @ 07:13:24

Bloggadress: http://molkan.se
M

Håller med Jennifer, har ni inte redan sett filmen "Män som hatar kvinnor" så gör det, den var verkligen bra och man behöver inte ha läst boken innan...Tack förresten för sällskapet, återkommer när jag vill se nästa film, även om det blev dyrt...


2009-03-09 @ 19:36:26
Jennifer

M: Haha låter bra! Mkt bra film, så om du väljer en likabra nästa gång så är jag med! ;)


2009-03-09 @ 20:11:36

Bloggadress: http://jenniferhartzell.blogg.se/
Marcus

Wipeout var bra faktiskt ;D

Mycket tack vare Felix som sagt dock!


2009-03-11 @ 10:07:43

Bloggadress: http://marcusjakobsson.nu



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:



Trackback
Totalt:
Idag:
Online nu: