Hultsfredsfestivalen 2009

Här är listan för dom banden som är klara för dom dagarna. Har gjort fetstil på dom banden jag skulle vilja se. Är rätt många ändå. Har nog aldrig varit såhär bra band på Hultsfred tror jag! Nackdelen är att det kostar sjukt mkt, plus att det är så jävla äckligt där. Ska kanske inte säga något eftersom jag aldrig varit på festivalen förut, men känns rätt äckligt och snuskigt, ja.

1-dags biljetterna kostar 790kr + förköp
Hela-festivalen-biljetter kostar 1490kr + förköp

Onsdag:

KINGS OF LEON [US]
FRANZ FERDINAND [UK]
DROPKICK MURPHYS [US]
GOSSIP [US]
SNODDAS [S]

Torsdag:
THE KILLERS [US] !!!
REGINA SPEKTOR [US]
LARS WINNERBÄCK [S]
TAKIDA [S]
WHITE LIES [UK]
PETER BJORN AND JOHN [S]
THE VIRGINS [US]
MADCON [NO]

Fredag:
LARS WINNERBÄCK [S]
A-CAMP [US/S]
MANDO DIAO [S]
MADNESS [UK]
THE SOUNDS [S]
LENKA [AU]

Lördag:
LARS WINNERBÄCK [S]
THÅSTRÖM [S]
SAHARA HOTNIGHTS [S]
CYNDI LAUPER [US]
KLAXONS [UK]
NASHVILLE PUSSY [US]
THE DØ [FR]

Så hur fan ska man göra då? Vägrar ju sova på den äckliga campingen iaf. Fy för det! Har inte just nu någon som sagt att dom absolut vill hänga med. Linda kanske ville, men är det någon annan som bestämt att dom ska dit? skriv isf. För mig lutar det väl mot 1-dags biljett för torsdagen, men fan är ju massa fler man vill se. Mando Diao liksom hallå! och The Sounds..massa bra. Nu får man beslutsångest..men känns som att man måste gå med ngn som varit där förut kanske, har ju aldrig varit på någon stor festival haha. Skulle nog virra bort mig rätt bra och vara livrädd typ. Men va fan. Någon gång i livet måste man ju på Hultsfredsfestivalen. Bättre och passa på nu när man har tid osv. innan det börjar bli patetiskt. Haha, kommer dit när man e 40 typ. Herregud.

Kommentarer
Molly

Det är faktiskt inte så farligt på campingen. Vi låg där det var som grisigast (träsket) och det var fortfarande inte äckligt :P



Det finns ju vandrarhem och sen finns det ju husvagnscamping och sedan ängen där det brukar vara ganska lugnt och trevligt faktiskt :)



Synd att det inte kom bra band för min del i år, annars hade jag lätt åkt :)



Det är superroligt! Klart att du ska åka :D


2009-05-04 @ 23:19:11

Bloggadress: http://molkan.se
Anonym

dra till sonisphere ist!


2009-05-05 @ 20:34:11
Daddy Cool

Joo det kan man väl tycka

men det är bättre sent än

aldrig fråga mig som vet

å där musiken haft så stor

betydelse i hela mitt liv

så bättre sent än aldrig..


2009-05-06 @ 09:38:10



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:



Trackback
Totalt:
Idag:
Online nu: