Nyårsafton

Som sagt så har jag ju varit sjuk ett tag nu och känner inte alls för att gå ut o fira idag. Har fortfarande megaont i halsen och världens hosta så man inte kunnat sova. Så pepp är jag då inte iaf. Alla andra här i huset lär väl vara det så kommer nog inte bli så himla kul för mig. Får väl stänga in mig på rummet och se på Vänner om jag inte pallar mer. Hoppas iaf att dom får det roligt, tror dom skulle åka in till Hemsedal och gå på ngn nattklubb lr ngt sånt. Hade ju varit kul om jag kände för det, men det gör jag verkligen inte. Vill bara ligga i sängen under täcket o mysa tills jag mår bättre.

Nu när man e borta från familjen, såhär på nyår och allt, så tänker jag på dom nyårsaftnar som man hade när man var liten. När vi bodde på Grytstigen gick man alltid till samma ställe, dom första åren iaf. Innan alla bytte till parkeringen av ngn anledning. Iaf, en gång kommer jag ihåg mycket väl. Johanna måste ha varit rätt liten, för hon åkte nämligen vagn. Hon var sjuk, men ville liksom hänga med och kolla fyrverkerier ändå. Så mamma satte henne i vagnen och svepte in henne i täcken och filtar. Så stod hela familjen där och kollade, riktigt mysigt var det! Sånt var faktiskt bättre förr. Även om jag inte gillar det uttrycket så värst mycket så måste jag faktiskt använda det i det här sammanhanget.

Just nu håller jag på o tvättar, har väl tvättat 3 maskiner nu sen igår. Riktigt skönt att kunna tvätta nu, har ju varit utan tvättmaskin ett tag. Ska väl snart gå ner i den underbart mysiga källaren och hämta den den fjärde omgången tvätt. Sen vet jag inte riktigt vad jag ska göra. Typ gå och vila lr ngt. Blir väl att åka in till Hemsedal sen för att skaffa bankkonto så Elisabeth blir glad, och så jag kan få lön!

Skriver kanske ngt mer senare. Men ha det bra så länge!
Pussar

Kommentarer
M

Låter som att du inte kommer att få så värst kul ikväll, men du får väl göra det bästa av situationen. Hälsa Daniel att han tar det lite lugnt så han inte blir sådär rund under fötterna, kan bli svårt att hålla balansen i snö och halka.

Kul att du i alla fall har ett kul minne från nyårsafton, kommer faktiskt också ihåg den när jag läste.

Btw så gjorde jag iordning i lilla akvariet igår, fick lite hjälp av Johanna, det var inte kul, vilken tid det tog...brukar du inte ha i ngt salt?

Hoppas att du kryar på dej så du kan jobba på fredag, behöver nog pengarna antar jag. Hur har det varit med magen förresten?

Tänker på dig....Älskar dig...Tusen kramar

Hälsa Myggan och Barney (hoppas att han mår bra)


2008-12-31 @ 12:03:51
Jennifer

Ja precis, det blir nog bra. Haha det ska jag säga ;D

Jo brukar ha i salt.. fanns väl lite kvar? Lr så tog det slut förra gången o jag glömde säga till. Magen har varit lugn nu ett tag, hade ont i går, lr förrgår kanske. Men annars lugnt. Barney är pigg och glad som alltid. Försöker kamma bort det där i pälsen och smörja han, det hjälper faktiskt lite. Han verkar inte må dåligt av det alls iaf. puss älskar dig!


2008-12-31 @ 14:28:42

Bloggadress: http://jenniferhartzell.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:



Trackback
Totalt:
Idag:
Online nu: