Längtar till vintern


Är det bara jag som längtar till vintermyset? Jag får alltid en mysig känsla i kroppen under vintertid. Älskar snö och vinter, har alltid gjort. Tycker det är en underbar årstid.

Idag regnar det här i Borås. (Jag och pappa har hållt oss uppdaterade med varandra ang. vädret och det har regnat mer i Västervik än i Borås sen vi flyttat hit efter sommaren. Så det så! Borås är inte regnigare än Västervik. Hatar när folk klagar på att det regnar mycket här. När det regnar minst lika mycket, iaf i Västervik.) Men idag skulle det ju typ regna i hela Sverige, så är inget konstigt att det regnar i Borås idag.

Så idag blir det en mys- och pluggdag. Imorgon är det röstning för alla som inte förröstat. Jag och Myggan har inte förröstat, så blir att gå bort till skolan här bredvid och rösta imorgon. Sedan blir det att följa valvakan hela dagen. Spännande! Har aldrig varit såhär intresserad av politik förut. Men man måste ju vara med att forma Sverige nu när man kan rösta för första gången. Så då tycker jag att man ska läsa lite om vad de olika partierna/blockena tycker och engagera sig lite. Så det är vad jag har gjort. Så imorgon får man se om man blir glad eller besviken efter valet.

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:



Trackback
Totalt:
Idag:
Online nu: