Hallå

Idag har vi varit och skottat snö på jobbet, från klockan 9 till halv 1. Man har ganska mycket träningsvärk i ryggen och armarna när man kommer hem. Vi ska skotta snö imorgon också, även på söndag två timmar innan den vanliga städningen. Det kommer nog bli jobbigt, men det blir ju pengar iaf!

Jag, Myggan och Jönna åkte i backarna igår, det var askul! Jag åkte lite off-pist vid sidan om backen mellan träden, det var grymt kul. Gick fort som fan och det gick inte bromsa, men jag hade koll på läget och ramlade bara en gång då det var så sjukt djup snö att ena skidan bara åkte längre o längre ner, tills den satt fast, så ramlade jag o fick all snö i ansiktet. Man landar rätt mjukt när man åker off-pist så gör inte så mycket.

Jag har äntligen tingat en kanin från en uppfödare i Blekinge. Han är svart med vit nos och en teddy-blandning. Just nu heter han Jocke men jag ska döpa om han till Eddie. Uppfödaren skulle ta lite fler bilder på honom och skicka till mig så får lägga upp ngn av dom här så smångingom. Han e hur söt som helst!

Vårat Internet här har blivit sämre, ibland funkar det verkligen inte alls och man får sitta och prova sig fram jättelänge. Grymt jobbigt! Längtar hem till min dator och mitt Internet hemma.

En annan rolig grej är att det kostar 40kr för mig varje gång jag ska ta ut pengar eller betala med kort i affären. Det sistnämda visste inte jag något om förrens i förrgår, då jag gick ner till Coop för att köpa lite kakor. Dom kostar 13kr och jag har inga pengar löst nu så fick betala med kort. Så dom där kakorna gick på lite mer än 50kr. Jävla billiga kakor må jag säga. Blev ju överlycklig när jag märkte att dom dragit 40kr mer när jag gick in på internetbanken. Men nu vet jag ju det iaf. Kommer ju inte hända igen nu, så på ett sätt var det väl bra.

Saknar er där hemma!
Puss o kram på er.

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:



Trackback
Totalt:
Idag:
Online nu: