Helt slut

Idag har jag jobbat igen, skönt att ha ngt o göra! :)

Har varit lite snurrig i huvet idag, hänt mycket saker på jobbet. För det första så var det en kund inne som skulle ha en bok som jag verkligen inte kunde hitta. Letade febrilt ett tag men eftersom jag inte hittade den så sa hon att hon kunde fortsätta leta, det var nämligen jättelång kö. Dom andra kunderna väntade på mig. Sen såg jga att kunden gick o letade själv länge, men hittade den nog inte. För sen hade hon gått men jag gav mig inte, jag skulle hitta den! Så letade senare efter den. Men hittade den inte. Sen i slutet på dagen så letade jag lite till eftersom jag inte hade ngt annat att göra. Tror ni inte jag hittar den då? Jo men visst! Den stod på Fantasy istället för deckare. (Just nu står Fantasy vid barnböckerna också, så inte konstigt att man inte hittade den!) Men glad blev jag iaf, nu kan jag släppa det :)
Sen för det andra så var det en tjej o en kille som ville ha hjälp med att hitta en bok, "Du och jag i trafiken" och jag letade på allt möjligt därifrån vi beställer. Sökte på "Du* trafik*, jag* trafiken* osv. Prövade alla kombinationer men inga resultat. Fick ta till Google. Visst hette boken så, nu var det bara o hitta vart man kunde beställa den. Bokia.se hade den inte, men till sist hitta jag den på adlibris. Tjejen var jättesöt och tackade så jättemycket, men det är ju vårat jobb liksom :) Inget o tacka för!

För det tredje så fick jag räkna om kassan eftersom jag råkade nollställa miniräknaren när jag höll på att räkna ihop hur mycket pengar vi fått in..

Men det har hänt bra saker på jobbet idag me, min favoritkund var inne idag! (ja, jag har en favoritkund) Alla glada kunder är i och för sig mina favoriter, men den här gubben e så himla söt! Säger jämt ngt snällt  när han kommer och är allmänt jättetrevlig o söt :) Jag vet inte vad han heter men han gillar att prata engelska ibland, tänk en gubbe som kanske är 70-80, lr något sånt, som snackar engelska! Hur coolt är inte det, jag tkr det är jättegulligt :) Absolut inte vanligt va jag vet iaf. Sen var det en jättesöt dam som jag ringde till för hennes bok hade kommit, som hon beställt. Så tackade hon typ 5 gånger för att jag ringde till henne o sa det. Supertrevlig o jättesöt :) Sen ringde hon senare på dagen också o sa att dom skulle komma o hämta boken imorgon istället för idag (för oss spelar det ju ingen roll, hon ville bara vara snäll o säga till att dom kom en dag senare). Söt!

Kom o tänka på en annan söt kund som ringde en gång till jobbet. Jag svarade och det är en gubbe i andra luren, han säger "Hej, jag skulle bara ringa och önska er en glad påsk", o jag blev typ helt chockad haha. Så himla söt han va! Vet fortfarande inte vem det var. Det är såna kunder som förgyller min dag, man blir så himla glad när någon är sådär extra snäll :)

Men nu e jag helt slut i kroppen o jätteont i ryggen. Mamma är på kurs i Norrköping, som hon gillar jättemycket förstås. Nae hon gillar inte att åka iväg på kurser, hon får ont i magen o blir nervös stackarn. Får hoppas att det inte var några jobbiga gruppövningar. Ska skriva lite med henne ikväll för hon tog med sin laptop till hotellet, så hon kan sitta o surfa när hon inte har ngt o göra. Hoppas att hennes middag ikväll blir trevlig iaf och att dom äter god mat :)

Kommentarer
Rebecca

Haha jaa det är ett problem... men det går ändå =P


2009-03-31 @ 15:29:33

Bloggadress: http://bspot.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:



Trackback
Totalt:
Idag:
Online nu: