Trevlig lill-julafton

Igår hade vi lill-julafton hos familjen Jansson. Det var supertrevligt! God mat och många sköna människor. Har nog inte haft så kul på länge faktiskt. Mycket skratt blev det. En grej som var jääääääävligt rolig var en sak som Gun berättade.

Det börjar med att hon säger: "Ja det är bra om man vet vart man lagt sina saker". Så säger Jan: "Nae Gun det där kan du inte berätta om, det är en skam för vår familj". Och genast så blir ju alla jättesugna på att höra det. Så hon var ju tvungen och säga det. Hon trodde att hennes cykel var snodd, att hon hade ställt den i boden, men nu var den borta. Så tänkte hon på vart hon hade kunnat haft den, typ jobbet o sånt. Så gick hon runt lite på stan o sådär och ser en cykel utanför ngn restaurang och tänkte "Nemen det där var ju likt min cykel" sen traskade hon vidare hem. Så tillsist där hemma så kom hon ju på att det var hennes cykel som hon sett tidigare, den hon tyckte var så lik sin egen, haha. Hon hade glömt den efter en vinprovning som hon hade varit på 2 veckor tidigare. HAHA, asså 2 veckor. Det är rätt länge. Sen att hon går förbi den och inte kopplar att det var hennes heller. Det var så kul när hon sa det också, och Jan bara satt o skrattade.

Ja, jag skrattade flera gånger så tårarna sprutade ungefär. Riktigt roligt hade vi!
Så tack familjen Jansson för en underbart trevlig kväll igår :)

Nu känner jag att jag har lite bråttom. Massor med saker att göra idag. Plus att jag skulle hinna träffa Sandra och Bea idag me, får se om jag hinner.

Aja nu ska jag dra mig!
Ha det bäst nu, så hörs vi när jag är i Norge. (När vi fått in internet dvs.)
PUSS

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:



Trackback
Totalt:
Idag:
Online nu: