Glögg- och spelkväll

Nu har jag precis kommit hem från glögg- och spelkvällen med Bokia-personalen. Det var riktigt trevligt och mycket skratt! Vi spelade Besserwisser och Bet your brain. Båda spelen är s.k. frågespel. Det första var från 15 år och var helt enkelt inte min grej. Jättesvåra frågor! Jag hade satt en åldersgräns på 30+ om jag fick bestämma, men kan också vara så att jag är så sjukt kass på allmänbildning. Men när frågan börjar med "År 1835..." så ger jag väl mer eller mindre upp redan där eftersom att jag vet att jag inte kan svaret. Dessutom var det så krångliga spelregler att jag fortfarande inte fattar hur man spelar det, efter att ha spelat det 2 ggr. Nae, det spelet var inget för mig alls.
Det andra spelet var mkt roligare. Fast att det var ett frågespel så blev det betydligt mycket mer skratt. Man skulle satsa olika många "hjärnceller" beroende på hur bra man trodde att det andra laget skulle svara på frågan som dom fått. Ska inte gå in mer på detaljer, men det skulle jag faktiskt kunna köpa själv. Det var från 12 år och passade mig mkt bättre! Det var också kul att träffa en av dom nyanställda, Jenny, som var jättetrevlig och rolig. Märktes inte att hon var ny alls, hon var lika galen som resten av oss. Synd att man säkert inte får tid att jobba så mkt med henne :(

Nu ska jag gosa med min underbaraste Barney!
Puss o kram på er!

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:



Trackback
Totalt:
Idag:
Online nu: