Do I need glasses?

På föreläsningen igår hade jag lite svårt att fokusera på tavlan som var en bit bort. Texten blev liksom jobbig att läsa, var typ suddigt, fast jag såg om jag kisade. Var som ett tunnt grått moln, eller dimma framför typ som gjorde att det inte var skarpt. Har aldrig upplevt något sånt förut. Kändes som man var onykter eller ngt, vilket jag absolut inte var haha. Men då kasnke ni fattar va jag menar ;) Man blinkade o blinkade och det hjälpte liksom inte. Tillslut satt man där och kisade. När man kom på sig själv kände man sig dum.

Prövade Hateme's nya glasögon (misstänker att jag har samma fel som hon) och med dom var det knivskarpt. Texten blev svart, som den ska vara, och dimman var borta. Lite smått ovant och tar nog ett tag innan ögonen ställer om sig men det märktes ändå skillnad på den korta tiden.

Jag borde nog göra en synundersökning.

Någon som har några tips lr så vart jag ska gå? Har ju aldrig haft problem förut så jag kan ingenting haha. Men jag misstänker ju att jag är närsynt iaf, att jag ser kasst på långt håll men bra på nära.

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:



Trackback
Totalt:
Idag:
Online nu: